Pierwszy raz w Polsce: Program Certyfikacyjny pozwalający na zdobycie kompetencji do uczenia w metodologii STEAM 

 

 

 

 

 

 

 

Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane projektowaniem oraz realizacją zajęć w modelu STEAM: nauczycieli, wykładowców, trenerów, metodyków, edukatorów, ekspertów edukacyjnych, rodziców. 

STEAM  to sposób uczenia stawiający na naukę projektową konsolidującą pięć kluczowych bloków tematycznych:  naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. Koncepcja ta ukierunkowana jest na kształcenie kompetencji przyszłości  w dwóch głównych obszarach: cyfrowym i społecznym. To interdyscyplinarne podejście zapewnia holistyczny rozwój, zarówno w naukach ścisłych jak i humanistycznych, identyfikując unikalne spektrum talentów w każdym uczniu. 

RAMOWY PROGRAM

ETAP 1 – STEAM CREATOR – 1 dzień warsztatowy

  1. STEAM – jak kształcić kompetencje przyszłości.
  2. STEAM- aktywacja wszystkich talentów uczniów.
  3. STEAM LAB- Laboratorium kompetencji przyszłości
  4. Jak zaplanować i przeprowadzić zajęcia STEAM?
  5. Jak stworzyć scenariusz STEAM-owych zajęć?
  6. Paleta narzędzi STEAM: iPady, Roboty, Klocki do programowania, Interfejsy Pomiarowe
  7. Pierwsza Lekcja STEAM- projekt 

ETAP 2 – STEAM LEADER – praca własna pod kierunkiem mentora – 20 dni

  1.     Wdrożenie pierwszych zajęć w praktyce w placówce edukacyjnej
  2.     Konsultacja zajęć
  3.     Praca z mentorem STEAM 
  4.     Ewaluacja zajęć

ETAP 3 – STEAM MASTER

  1. Projektowanie innowacyjnych zajęć w modelu STEAM
  2. Projektowanie procesu wdrożenia zajęć w modelu STEAM w wybranej placówce oświatowej.
  3. Projektowanie ewaluacji zajęć STEAM
  4. Praca z mentorem STEAM

INFORMACJE ORGANIZACYJNE O SZKOLENIU

  1. Warsztaty prowadzone w grupie do 16 osób.
  2. Międzynarodowy certyfikat STEAM MASTERA 
  3. Czas trwania programu 22 dni: Etap I – jednodniowy warsztat), Etap II – 20 dni (praca własna w placówce pod opieką mentora), Etap III – jednodniowy warsztat 
  4. Prowadząca – STEAM Mentor – Prof. Marlena Plebańska – Jedna z prekursorek polskiej e-edukacji. Ekspertka w zakresie kształcenia na odległość oraz wykorzystania nowych mediów w edukacji. Specjalistka w obszarze zarządzania wiedzą. Liderka polskiego e-learningu. Autorka ponad stu publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu publikacji popularno-naukowych z zakresu e-edukacji. Od 16 lat inspirator, projektant i strateg rozwiązań e-learningowych oraz zarządzania wiedzą w wielu polskich przedsiębiorstwach, szkołach i organizacjach pozarządowych. Kierowniczka i konsultantka projektów edukacyjnych. Aktywna trenerka, wykładowca oraz doradca MEN, MC i MNiSW, MPiT.
Kategorie: Uncategorized